در گوشه بالا سمت راست، یک منوی همبرگری(سه خط) قرار دارد که از طریق آن میتوانید به تنظیمات حساب و کسبوکارتان دسترسی پیدا کنید.
گزینه مدیریت کسبوکار را انتخاب کنید و وارد تنظیمات اصلی کسبوکارتان شوید. این بخش شامل امکانات زیر است:
-
تنظیمات
- از این بخش میتوانید زبان، ، تنظیمات مالیات بر درآمد، یادداشتهای فاکتورها و سایر تنظیمات مربوط به اسناد و فاکتورها را شخصیسازی کنید.
-
درگاه پرداخت
- در این قسمت، میتوانید شماره شبا، شماره کارت، شماره حساب یا اطلاعات درگاه پرداخت اینترنتی خود را اضافه کنید.
- این اطلاعات در فاکتورهای فروش بر اساس اولویتی که تعریف کردهاید نمایش داده میشود تا مشتری بتواند پرداخت را بهراحتی انجام دهد.
-
مدیریت تیم
- در این صفحه، می توانید افرادی که به کسبوکارتان دسترسی دارند را ببینید.
-
اگر همکارانی دارید که نیاز به دسترسی به حسابداری شما
دارند، میتوانید نقشهای مختلفی را به آنها اختصاص
دهید:
- مدیر: دسترسی کامل به تمام تنظیمات و اطلاعات کسبوکار.
- حسابدار: دسترسی به مشاهده تمام موارد، مشتریان، اسناد، هزینه، گزارشات.
- کارمند فروش: دسترسی به ثبت و مدیریت فاکتورها و فروشها و نمایش مشتریان و محصولات. همچنین این فرد به اسناد خود دسترسی دارد.
- اتصال دادهها به نرمافزارهای دیگر
-
حذف
- تمامی اطلاعات کسبوکار پاک میشود و قابل بازیابی نیست.
-
ترک کسب و کار
- شما از کسبوکار خارج میشوید، اما اطلاعات کسبوکار همچنان باقی میماند. برای بازگشت، باید یکی از مدیران شما را مجددا دعوت کند.
-
فعالیت ها
- در این بخش میتوانید فاکتور – پیش فاکتور – آیتم- مشتری – هزینهها – درآمدها ساخته و حذف شده را مشاهده کنید.
مدیریت افراد کسبوکار و سهامداران
برای تنظیم دقیق دستمزدها، هزینهها و ایجاد اسناد مالی مانند سند افتتاحیه و اختتامیه، باید افراد کسبوکار و سهامداران خود را در سیستم تعریف کنید. این قابلیت از طریق منوی پایین > ابزارها > افراد کسبوکار در دسترس است.
افراد کسبوکار #
در بخش افراد کسبوکار، میتوانید افرادی که با شما همکاری دارند را مدیریت یا افراد جدیدی ایجاد کنید. برای افزودن فرد جدید، روی دکمه افزودن فرد جدید کلیک کنید و اطلاعات را وارد کنید.
نکته:
- از دستهبندی افراد کسبوکار برای گروهبندی بهتر استفاده کنید (مانند کارمند، شریک، سرمایهگذار، سایر)
- فیلدهای اختیاری میتوانند برای تکمیل جزئیات بیشتر استفاده شوند، اما تنها پر کردن نام و نام خانوادگی کافی است.
سهامداران #
در بخش سهامداران، میتوانید افرادی که دارای سهمی در کسبوکار هستند را تعریف و مدیریت کنید:
- از طریق منوی مدیریت کسبوکار گزینه سهامداران را انتخاب کنید.
- امکان مشاهده لیست سهامداران و افزودن سهامدار جدید وجود دارد.
-
برای تعریف سهامدار جدید:
- میتوانید از بین افراد کسبوکار یا شرکای تجاری، فردی را انتخاب کنید.
- در صورت نیاز، با دسترسی سریع، فرد جدیدی تعریف کنید.
- درصد سهم هر سهامدار را مشخص کنید.