بخش حسابداری در منوی پایین مختص افرادی است که به صورت حرفهای امور مالی و حسابداری را مدیریت میکنند. این قسمت شامل سه بخش اصلی است:
ثبت اسناد، تنظیمات حسابداری و گزارشهای حسابداری است.
ثبت و مدیریت اسناد حسابداری #
- ثبت اسناد حسابداری
بخش اسناد حسابداری (منوی پایین>حسابداری> انتخاب گزینه ثبت سند حسابداری در ثبت اسناد) برای ثبت و مدیریت تمام رویدادهای مالی کسبوکار طراحی شده است. در این بخش میتوانید اسناد مالی را بهصورت دستی ثبت یا اسناد سیستمی را مشاهده کنید.
ایجاد سند حسابداری
-
انتخاب حساب از طریق کدینگ:
- ابتدا باید حسابها را از طریق کدینگ انتخاب کنید. (کدینگ حسابداری، ساختار سازمانیافتهای برای دستهبندی حسابها است.)
-
شرح تراکنش:
- فیلد توضیحات اجباری است و باید علت تراکنش را به دقت شرح دهید.
-
تعریف بدهکار و بستانکار:
- برای ایجاد سند، باید یک حساب بدهکار و یک حساب بستانکار مشخص کنید.
-
مثال: اگر میخواهید
سند شارژ تنخواه ثبت کنید:
- حساب تنخواه را بهعنوان بدهکار انتخاب کرده و مبلغ بدهکاری را وارد کنید.
- حسابی که از آن شارژ انجام شده را بهعنوان بستانکار انتخاب کرده و مبلغ بستانکاری را ثبت کنید.
-
مشاهده سند:
- سند ثبتشده در بخشهای مختلف حسابداری مانند ترازنامه، مرور حسابها، تاریخچه دفتر کل و اسناد حسابداری قابل مشاهده خواهد بود.