تنظیمات پیشرفته حسابداری

بخش حسابداری در منوی پایین مختص افرادی است که به صورت حرفه‌ای امور مالی و حسابداری را مدیریت می‌کنند. این قسمت شامل سه بخش اصلی است:

ثبت اسناد، تنظیمات حسابداری و گزارش‌های حسابداری است.

ثبت و مدیریت اسناد حسابداری #

  • ثبت اسناد حسابداری

بخش اسناد حسابداری (منوی پایین>حسابداری> انتخاب گزینه ثبت سند حسابداری در ثبت اسناد) برای ثبت و مدیریت تمام رویدادهای مالی کسب‌وکار طراحی شده است. در این بخش می‌توانید اسناد مالی را به‌صورت دستی ثبت یا اسناد سیستمی را مشاهده کنید.

ایجاد سند حسابداری

  1. انتخاب حساب از طریق کدینگ:
    1. ابتدا باید حساب‌ها را از طریق کدینگ انتخاب کنید. (کدینگ حسابداری، ساختار سازمان‌یافته‌ای برای دسته‌بندی حساب‌ها است.)
  2. شرح تراکنش:
    1. فیلد توضیحات اجباری است و باید علت تراکنش را به دقت شرح دهید.
  3. تعریف بدهکار و بستانکار:
    1. برای ایجاد سند، باید یک حساب بدهکار و یک حساب بستانکار مشخص کنید.
    1. مثال: اگر می‌خواهید سند شارژ تنخواه ثبت کنید:
      1. حساب تنخواه را به‌عنوان بدهکار انتخاب کرده و مبلغ بدهکاری را وارد کنید.
      1. حسابی که از آن شارژ انجام شده را به‌عنوان بستانکار انتخاب کرده و مبلغ بستانکاری را ثبت کنید.
  4. مشاهده سند:
    1. سند ثبت‌شده در بخش‌های مختلف حسابداری مانند ترازنامه، مرور حساب‌ها، تاریخچه دفتر کل و اسناد حسابداری قابل مشاهده خواهد بود.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟